De laatste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janneke Horst - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janneke Horst - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Janneke

18 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal,

Nog eenmaal een reisverslag vanuit Suriname, de laatste. Het einde is nu écht in zicht, nog 4 dagen vermaken in Suriname en we vertrekken weer naar Nederland. Zaterdag eind van de middag (surinaamse tijd) vliegen we terug, waarna we zondagmorgen om half 8 (als het goed is) landen op Schiphol.
Dit zal de 3e x vliegen worden in 2 weken tijd. Vorige week maandag op dinsdag nacht zijn we richting Curacao vertrokken voor 6 dagen zon, zee en strand. Wat een paradijs! Wel even heel iets anders dan Suriname, terwijl ik misschien wel wat gelijkenissen had verwacht. Echter is Curacao toch veel meer toeristisch dan Suriname.

We kwamen vroeg al in ons hotel aan, wat er echt prachtig uitzag! We hadden meer een appartement dan hotel kamer. Er stonden maar liefst twee 2persoons bedden waarvan er één wel 2.20m breed was. Romy en ik konden hier in ieder geval prima samen in. Ook al lag ik alsnog met m'n arm op haar kussen als ze even naar het toilet ging, en lag zij ook met haar hand tegen mijn wang 's nachts. Ook waren er twee flatscreen tv's aanwezig, waar we gewoon NED 1,2,3 op hadden en MTV. 's Morgens even het WK hockey meepakken, en dan door naar het strand.

Vanuit Suriname hadden we al een auto gehuurd die bij ons hotel werd gebracht. Het eiland is niet erg groot, maar een eigen auto is bijna wel nodig om wat dingen te bezoeken. We zijn heerlijk wat dagen naar het strand geweest waar we eindelijk weer zon hadden na regenachtige weken in Suriname. Ik weet het, we zijn ietwat verwend ondertussen. Voor vrijdag hadden we een dagtrip naar Klein Curacao gepland. 's Morgens vroeg vertrokken we met de boot richting het eilandje. Ergens hadden we al gelezen dat de boottocht wat ruig was. Met een uurtje zat de halve boot aan de rand naar de horizon te staren wegens misselijkheid. Daarnaast werd het een aantal mensen echt te heftig en werden de vissen gevoerd. Daar werden wij nóg misselijker van, maar alle 3 hebben we het gered zonder over te geven. Dit hadden ze van te voren wel even mogen melden..

Aangekomen op Klein Curacao was het echt een paradijsje. Het eiland was erg klein en onbewoond maar ontzettend mooi. We kregen ontbijt en konden daarna ons snorkelsetje pakken en gaan snorkelen.
We kregen de tip bij het zeegras te gaan snorkelen, omdat daar de kans het grootst was dat we schildpadden zouden zien.
Aan het eind van de dag was het raak, we zagen schildpadden echt vlak onder ons! Een super mooie ervaring. Snel hebben we met de onderwater wegwerpcamera foto's geschoten en we hopen zeer dat deze gelukt zijn. Bijna hadden we de foto's al verspilt aan onderwater selfies, aangezien we de hoop op hadden gegeven dat we nog schildpadden zouden zien.

De terugweg op de boot was gelukkig een stuk rustiger, en konden we via de radio Nederland-Spanje volgen. Op Curacao zijn ze ongeveer net zo enthousiast als in Nederland. Iedereen en alles is Oranje en de overwinning werd dan ook gevierd. We werden op straat zelfs gefeliciteerd met 'onze' overwinning, bedankt hoor!
Verder zijn we elke avond lekker uit eten geweest en hebben we echt een vakantiegevoel gehad. Zondagavond vlogen we weer terug naar Suriname en lagen we midden in de nacht ergens in bed.

Ondertussen is het alweer woensdag, zodalijk gaan we voetbal kijken bij 't Vat. Hier zullen zo ongeveer alle stagiaires zijn. De meesten hebben zelfs de middag vrij gekregen om het Nederlands elftal te bewonderen.
We nemen ondertussen afscheid van iedereen. Gisteravond een afscheidsetentje gehad met wat meiden van stage, die gewoon in Zutphen wonen dus we waarschijnlijk nog wel eens tegenkomen! Vanavond gaan we nog uit eten met Ollie om hem te bedanken voor alles wat die heeft gedaan. Zonder hem waren we toch nergens?! Vrijdag gaan we met onze huisgenootjes uit eten en stappen en dan is het echt tijd om te gaan..
Wat een geweldige 4 maanden hebben we gehad. Af en toe was het moeilijk, maar eigenlijk was het een groot avontuur en een beetje vakantie tussendoor.

Ik hoop jullie snel te zien in Nederland. Bedankt voor het lezen van mijn blogs! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Liefs Janneke.

• 18 Juni 2014 - 20:19

Tini:

prachtige afsluiting van de stage, zoiets was er in mijn tijd nog niet, maar wat je niet krijgt kan je ook niet missen. goede thuisvlucht en kom op tijd om onze voetballers op te peppen, wel nodig na vanavond.