Vertrek & Aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janneke Horst - WaarBenJij.nu Vertrek & Aankomst in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Janneke Horst - WaarBenJij.nu

Vertrek & Aankomst in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Gisterochtend zijn wij (papa, mama, Lieke, Rob en ik) vroeg naar vertrokken naar Schiphol. Hier had ik met Loes en Romy afgesproken bij vertrekhal 3. Al snel hadden we de bagage ingeleverd en hebben we afscheid genomen van familie en vriendje.
Eenmaal in het vliegtuig dachten wij, het is goed zo, we hebben er zin in! Vertrekken dus! Helaas dacht het vliegtuig er anders over. Er werd een grote olie lek ontdekt en na lang wachten werd besloten dat het niet te repareren was en we dus niet gingen opstijgen.
Iedereen moest het vliegtuig verlaten, want er stond een nieuwe boeing op ons te wachten. De catering ging al het eten overladen en ook de bagage werd natuurlijk verplaatst. Na 1,5 uur mochten we weer boarden en uiteindelijk zijn we dus 4 uur later vertrokken dan de planning was..
Op het vliegveld in Suriname bleek dit ook niet ideaal, het vliegtuig van SLM was ook net geland. De wachtrij voor de paspoort controle was dus dubbel zo lang. Onze taxi, die ons zou opwachten met naambordje, was ook niet ( meer) op het vliegveld. Zelf hebben we dus maar een busje geregeld die ons naar het huis heeft gebracht.
Om twaalf uur 's nachts Surinaamse tijd zijn we bij ons huis aangekomen. Gelukkig waren er twee mensen om ons op te vangen die ons snel even alles hebben laten zien.
Daarna zijn we heerlijk gaan slapen..

Nu klinkt het als alleen maar ellende, maar persoonlijk ben ik dit nu al bijnal vergeten. Vanmorgen waren we alle drie al vroeg wakker, alleen hadden we nog niks in huis om te eten en drinken. We hebben even snel gedoucht, onder een douche die alleen koud water geeft.. Even wennen dus.
Maar het weer is hier heerlijk warm en de mensen zijn erg behulpzaam.
We zijn te voet op zoek gegaan naar een pin automaat en een winkeltje en hebben ons ontbijt en lunch gehaald.
Voor ons gevoel is het nu ook al eind van de middag, alleen is het pas 5 voor 1. Het tijdsverschil met Nederland is dan ook 4 uur.
Vanavond gaan wij de stad verder verkennen en lekker ergens uit eten!

Ik zal jullie later verder op de hoogte houden!

Liefs, Janneke.

• 02 Maart 2014 - 17:09

Thuis:

Lieve Jannie

Leuk dat je dit schrijft, dan kunnen wij goed bij houden wat je allemaal hebt gedaan!
    Ondanks de vervelende start gaan jullie vast een top tijd hebben!
    Geniet van de lekkere vrije dagen! Veel plezier!

Groetjes en kusjes,

Thuis
    Papa, Mama en Lieke xx

• 02 Maart 2014 - 19:35

Tanja En Gert:

Lieve Janneke,

Erg vervelend dat jullie zo lang hebben wachten voordat jullie konden opstijgen!
    Hopenlijk een goede vlucht gehad verder.
    Wat leuk dat je een blog hebt, door het te lezen blijven we op de hoogte van je avontuur in
    Suriname.
    Fijn dat je nog een aantal vrije dagen hebt, kun je mooi wennen ah het tijdsverschil en alvast
    genieten van al het moois dat op je pad komt.Je gaat er zeker een hele mooie tijd hebben!

Heel veel plezier en succes met het wennen.

Veel liefs van,

Gert en Tanja Xx

• 03 Maart 2014 - 19:19

Tini:

en dan is het echte leven van de maandag nu wel aan zijn einde. leuk om je te kunnen volgen. groetjes uut reurle.